Pages

susane di kampung ku

Hari ni saya masih di kampung .....Setiap petang saye kan bermain bersame kakak saye ,kami selalu bermain ketingting ....
saye selalu kalah apabila bermain ketinting pada malam itu saye tidur bersame -same kakak , mak dan mak sedare saye cuyat  saye saye tidur tengah ,kami tidur di ruang tamu ....kakak saye lagi seorang tidur di dalam bilik bersame kakak sedara saye Sakinah
pade hari khamis kami akan pulang ke Kuantan semula ...hari itu ayah saye ade telefon saye tanye mak kenape dengan ayah, mak ?? pastu mak kate ayah bosan duduk kat rumah sorang-sorang pastu saye dengan mak ketawe

                           sampei di sini sahajelah yep ok bye!!!!!!!

Balik Kampung

Saya Hari ini sa ya ulang ke kampung di terengganu ..... Namun ayahtidak pulang bersama kerana ada kerja di Termeloh       Saya bangun pada pukul 6:30 pagi perjalanan dari kuantan hingga ke sana amat jauh .Apabila saya sampai disana saya berasa amat gembira emak saye letih kerana membawa kereta pada cuti ini saya harap saya dapat melupakan pelbagai masalah saya okey sampai di sini ajalah

Teka-teki saya

1. Hujan turun kereta api lalu , apakah ia ?
=?

2. Ia di udara kanak-kanak suka akan dia , apakah ia ?
=?

3. Saya duduk diatas pokok dan makan kacang , siapa saya ?
=?

4. Kera apa pandai menaip ?
=?

5. Turtle apa pandai berlawan ?
=?

6. Saya sentiasa senyum , saya pandai berhibur , siapa saya ?
=?

7. Balik kerja buka topi , sakit perut keluar isi , cuba teka siapa saya ?
=?

8. Saya hidup  semua sedih , saya mati semua gembira , siapa saya ?
=?
saya merosakkan gigi kanak-kanak tetapi kanak -kanak suka akan saya .Cuba teka siapa saya ?
=?

Penat mengemas rumah !!!!!!!!

                   Awal- awal pagi lagi dah kena kemas rumah lepas makan nasi goreng pastu tengok cerita 'TARZAN2' terus kene kemas rumah .kena angkat itulah inilah Wani dengan Ira tuh pulak ada jeh diorang nak kate tak cantik , cantik pastu kena marah dengan saye ....... hihihihi 
 pastu dapat makan daging masak merah mak masak sedap, lepasitu makan kenyang-kenyang lepas sembahyang sambong buat kerjapastu selesai lepas selesai tuh tengok cerita Upin&Ipin sonok gila  ..... sampai di sini  sahaja lah yep............^-^