Pages

dah nak open dah sekolah

                                                        Assalamualaikommm


Tak lama lagi sekolah  dah nak bukaak alahai sedihnye ... Tapi nanti bukak sekolah nak belajar rajin-
rajin .... Semoga dapat ape yang cikgu ajar
Tapi nnt buzyyyy pastu puase raye pastu my b'day
Wah x sabarnye rase
hihi........ mintak mintak tahun ni dapat banyak hadiah hihi...
InsyAllah saya akan belajar rajin-rajin untuk mencapai kejayaaan InsyAllah
Ya Allah Ya Tuhanku tolonglah aku Ya Allah 
mak ayah cakap kkk cakap mase sekolah rendah lah nak  skilll , nnt sekolah menengah susah nak skill sebab tuh la mak ayah suruh awk belajar rajin-rajin
ingat kawan-kawan 




                                   assalamualaikommm     bye.....

Montel Oh Montel

                                  Assalamualaikum. Hai hari ni dan hari tuh saya ade lah main dengan kucing terbiar .... kucing berbulu tebal+gemuk... maklumlah ...ayah saya kasi dia makan banyak suka lah die...!!!! tapi die tuh jenis penakut sikit tapi sakarang dia dah jinak ngan family saya lahhh mula-mula dia dengan ayah saya je tapi sekarang dah jinak ....









                       Meoww.......meow...... alamak montel dah mengiau ehhhh?????? tengah tidur comelnyee..... dia tidur .... 










mula-mula tak keluar kaki 










dah keluar sebelah












aik dua-dua pulak  














montel kena bungkus 
























ohhh yeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhh

hari jadi saya

                         Hai. hari ini adakah hari jadi saya ......... maksudnya saya dah tua dah...............
             Dah tak boleh dah nak manja-manja dengan mak dan ayah .............Tapi tak apa sebab saya bongsu .... Boleh lah nak manja-manja ......hari ini pun saya pergi TELOK CEMPEDAK..... Dapat makan aiskrim ,KFC, lepastu makan lagi aiskrim MAC DONALD........ tapi saya tak makan kakak saya yang makan ..........
 Sebenarnya datang nak tolong Kak Ira buat kerja dia ....... 
                               waktu pagi itu ,mak orang pertama ucapkan selamat hari jadi ........ lepastu ayah ,ira ,wani, akir sekali angah ......... saya kata dekat mak saya ayah tak ingat hari ni hari jadi saya lepas itu ayah kata ayah ingat . terus saya happy 

                                 saya dah tua waaaaaaaaaaa


selamat hari jadi 
happy birthday
semoga panjang umur




        warna  warni la sikit sebab post khas untuk diri sendiri

hari raya aidilfitri

                                                          SELAMAT HARI RAYA
           Assalamualaikum.... hari ni hari raya saya nak ucapkan selamat hari raya duit raya tak ada ya...
lagipun dit raya tahun ni sikit tak banyak ..padahalda capai RM200 ramai orang beri ....
ini saya nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin ya
hari raya yang disambt di terengganu amat meriah sekali ....Saya pn bagaikan tidak mahu tinggalkan kampung tersayang ..... di sini sahaja lah ya  assalamualaikum..............



hari puasa

                    Hai, asssalamualaikum ........ puasa cukup tak saye puasa tak cukup ade hati tanya orang tuh pon satu hari. tak larat nak puasa lagipun saye pun bukannya sihat sangat ....
balik kampung pon saya punya keluarga  jer yang ade ...
itu pun hari rabu baru mak saudara datang........ dia pergi Kelantan dulu baru balik Terengganu,Batu Buruk 


                                 saya ingin ucapkan selamat berbuka dan 
                selamat hari raya aidilfitri ,  maaf zahir&batin

susane di kampung ku

Hari ni saya masih di kampung .....Setiap petang saye kan bermain bersame kakak saye ,kami selalu bermain ketingting ....
saye selalu kalah apabila bermain ketinting pada malam itu saye tidur bersame -same kakak , mak dan mak sedare saye cuyat  saye saye tidur tengah ,kami tidur di ruang tamu ....kakak saye lagi seorang tidur di dalam bilik bersame kakak sedara saye Sakinah
pade hari khamis kami akan pulang ke Kuantan semula ...hari itu ayah saye ade telefon saye tanye mak kenape dengan ayah, mak ?? pastu mak kate ayah bosan duduk kat rumah sorang-sorang pastu saye dengan mak ketawe

                           sampei di sini sahajelah yep ok bye!!!!!!!

Balik Kampung

Saya Hari ini sa ya ulang ke kampung di terengganu ..... Namun ayahtidak pulang bersama kerana ada kerja di Termeloh       Saya bangun pada pukul 6:30 pagi perjalanan dari kuantan hingga ke sana amat jauh .Apabila saya sampai disana saya berasa amat gembira emak saye letih kerana membawa kereta pada cuti ini saya harap saya dapat melupakan pelbagai masalah saya okey sampai di sini ajalah

Teka-teki saya

1. Hujan turun kereta api lalu , apakah ia ?
=?

2. Ia di udara kanak-kanak suka akan dia , apakah ia ?
=?

3. Saya duduk diatas pokok dan makan kacang , siapa saya ?
=?

4. Kera apa pandai menaip ?
=?

5. Turtle apa pandai berlawan ?
=?

6. Saya sentiasa senyum , saya pandai berhibur , siapa saya ?
=?

7. Balik kerja buka topi , sakit perut keluar isi , cuba teka siapa saya ?
=?

8. Saya hidup  semua sedih , saya mati semua gembira , siapa saya ?
=?
saya merosakkan gigi kanak-kanak tetapi kanak -kanak suka akan saya .Cuba teka siapa saya ?
=?

Penat mengemas rumah !!!!!!!!

                   Awal- awal pagi lagi dah kena kemas rumah lepas makan nasi goreng pastu tengok cerita 'TARZAN2' terus kene kemas rumah .kena angkat itulah inilah Wani dengan Ira tuh pulak ada jeh diorang nak kate tak cantik , cantik pastu kena marah dengan saye ....... hihihihi 
 pastu dapat makan daging masak merah mak masak sedap, lepasitu makan kenyang-kenyang lepas sembahyang sambong buat kerjapastu selesai lepas selesai tuh tengok cerita Upin&Ipin sonok gila  ..... sampai di sini  sahaja lah yep............^-^